دانش آموز مراقب

چگونه مقابله کنیم؟

دوشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۹:۰۰ ق.ظ

برای مقابله با این ویروس، باید قطع کننده زنجیره انتقالش باشیم.

حال چگونه؟

یکی از اثربخش‌ترین کارها جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا در اقدامات اولیه، شستن دست‌ها به صورت کاملا اصولی در مدت ۲۰ ثانیه با مایع دستشویی است.

همچنین بهتر است از آب گرم برای شستن دست‌ها استفاده شود.

گر در جاهای پر تردد و عمومی رفت و آمد دارید، برای مقابله با کرونا حتما باید آب به مقدار کافی بنوشید تا گلوی شما خشک نشود زیرا ویروس به راحتی می‌تواند در محیط خشک دهان قرار بگیرد و وارد سیستم تنفسی شما نیز بشود.

اگر احساس کردید علایمی شبیه به کووید ۱۹ دارید، از خوردن داروهای سرخود جداً خود داری کنید و خود را به نزدیک ترین بیمارستان معرفی کنید تا با آزمایشی که از شما گرفته می شود مشخص شود که شما آلوده شده اید یا خیر.

در صورتی که برای خرید نان به بیرون از خانه می روید حتما نان‌ها را در داخل پلاستیک قرار بدهید و در هنگام ورود به منزل نان‌ها را درآورده و نایلون را دور بیندازید و پس از گرم کردن نان با حرارت شعله‌های اجاق گاز یا فر و مایکروویو ، استفاده نمایید.

مواد خوراکی خریداری شده قبل از مصرف حتما باید شسته و ضدعفونی شوند زیرا امکان آلوده شدن توسط افراد و محیط خارجی وجود دارد.

رای خروج از منزل حتما از ماسک استریل و دستکش استفاده شود تا راه‌های انتقال ویروس کووید ۱۹ از افراد و محیط به شما بسته شود.

در صورت دسترسی نداشتن به آب و مایع دستشویی، استفاده از مواد ضد عفونی کننده مانند الکل یا ژل‌های ضد عفونی کننده باید مدام انجام شود.

دست‌ها را نباید تحت هیچ شرایطی به صورت و چشم‌ها زد زیرا به راحتی از طریق چشم، افراد می‌توانند بیمار شوند.

بهتر است بعضی از فعالیت‌های خود را به فضای مجازی موکول کنید تا در امان بمانید. به عنوان مثال اگر قصد جابجایی پول را دارید بهتر است از اینترنت بانک استفاده کنید ولی اگر چنین شرایطی برایتان امکان پذیر نبود حتما فاصله حداقل یک متری را با نفر جلویی خود در بانک رعایت کنید و در هنگام  کار کردن  با خودپردازها یا دستگاه‌های کارت‌خوان از دستکش استفاده کنید.

در صورت نداشتن دستکش از یک دستمال کاغذی یا نایلون تمیز برای فشردن دکمه‌ها و قرار دادن کارت در دستگاه استفاده کنید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۱۷
مائده شیرمردی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی